23. července 2016

Tak trochu jiný Dracula aneb jak jsem si dobře početl Děti Jidášovy.

Na autora jsem narazil díky slevové akci na www.palmknihy.cz, anotace knihy byla vcelku zajímavá, tak proč  to nezkusit. Momentálně lituji, že jsem nekoupil celou sérii, ale kdo mohl tušit, že kniha bude tak dobrá! Na druhou stranu mi v hlavě něco šeptalo, že Němci (autor je německého původu) toto téma sedne. A když jsem pak zjistil, že Marcus chodil na katolickou školu a posléze navštěvoval vojenskou školu, tak to všechno do sebe zapadlo a bylo mi jasné, že jsem chybu s výběrem knihy/autora neudělal. Větší „magor“ se na toto téma hodit snad ani nemůže ;).


Kniha se velmi dobře čte a je poskládaná  vcelku originálním způsobem. S hlavní hrdinkou se nejenže podíváme do značné části Evropy, ale zažijeme i několik období. A jak je to možné? Protože je Dítě Jidášovo, pro které čas a lidstvo nic neznamená. Dílo jako celek je rozdělené na několik částí, životní úseky, a ty jsou pak ještě dělené na přítomnost, minulost a deník nebo spíš vzpomínky. Díky tomu se nám pozvolna a důkladně skládá příběh hlavní hrdinky Skyly. Kniha ubíhá svižným tempem a jako velké plus hodnotím absenci hluchých míst. Pořád se něco děje, dozvídáme se nové a nové informace, historická fakta či fabulace. A napjatě sledujeme jak hlavní hrdinka prochází dějinami. Se Skylou se poprvé setkáme v 17. století n.l. a přes různé strasti a slasti doputujeme až do současnosti. Kde dojde k jisté gradaci a z části se příběh uzavře. Na druhou stranu vyvstane plno dalších otázek, na které zná odpovědi jenom sám autor, takže jsme se dočkali dalších dvou pokračování. A to Syn Jidášův a Dcery Jidášovy. Zatím jsem je nečetl, ale mám to v plánu.


Jak jsem naznačil v titulku, tak jsem při čtení měl pocit jako když čtu Draculu, ale vlastně ho nečtu ;). Ono se to těžko popisuje, ale kdo četl Draculu a bude číst/četl Jidášovi děti, tak si myslím, že mi dá zapravdu. Nehledě na to, že tento fakt, sám autor v doslovu potvrzuje. A já jenom musím připomenout, že se mu to napsat/nenapsat dost povedlo. Rozhodně doporučuji!

Osobně hodnotím 5/5. 

Knihu lze zakoupit na portálu Palmknihy.cz






Žádné komentáře:

Okomentovat