29. února 2016

Temné záblesky


Jméno autora Martin Moudrý se mi do hlavy dostalo velmi nenápadně, až bych řekl zákeřně ;). A když jsem zjistil, že autor je vcelku aktivní a bude co číst, tak jsem se zaradoval a logicky jsem šáhnul po jeho prvotině TEMNÉ ZÁBLESKY. Kniha vyšla v roce 2014 takže to sice není žádný blockbuster, na druhou stranu je relativně "čerstvá".

Co se týká děje tak v hrubé kostce se dá shrnout takto: "Ráno se náš hrdina vzbudí a postupem dne zjistí, že svět přestal existovat tak jak ho všichni známe. Z běžného světa se dostaneme do postapokalyptické vize světa, následně ho unese UFO, pak se bude cestovat časem a ve finále se podíváme do pouště v Nevadě. Vše okořeněno láskou a všudypřítomným násilím.“

Pokud vám to přijde stejně jako mě trochu bizarní skládanka, tak vězte, že to tak je. Nevím kolik prostoru v knize zabírá část kdy se potloukáme s Tiborem Lánským, což je náš hrdina, na Zemi, která se proměnila v nehostinnou pustinu opanovanou gangy přeživších. Ale dle mého názoru tato část byla zbytečně dlouhá a ve finále krutě nudná. Bohužel v duchu opisné nudy se příběh táhl až do konce knihy. Vždy když monotonnost nabrala nesnesitelnou míru, tak jsem musel ještě XY stran počkat, a autor milostivě zařadil nějaký nový element, který to oživil. Bohužel se celou knihu držel stále stejného modelu. To znamená z nové situace vytěžit maximum, na tom by nebylo nic špatného, ale umění je včas přestat. Což se dle mého názoru moc nepovedlo. Dokonce jsem z toho měl pocit, že autor těžil, těžil, těžil a najednou už sám nevěděl co dál, tak to ukončil a někdy se ten konec povedl udělat logický, a jak to tak už bývá, někdy moc ne.

Nevím třeba to byl autorův záměr, jak přenést utrpení i na čtenáře, a v tom případě gratuluji! Dále mě napadal myšlenka, že měl od vydavatele nařízený určitý počet normo-stran, v tom případě, by to byla také nuda, ale bylo by to pochopitelný. jenom bych uvítal, aby nás autor/vydavatel o tomto informoval a ty hluché pasáže nějak označil, aby se dali přeskočit ;). Ale pokud to celé bylo myšleno seriózně, tak to byla strašná nuuudaaáá.

Když se ohlédnu za celkem, tak to +/- funguje, ale pokud si vzpomenu na dílčí pasáže, tak to bylo utrpení. Děj  byl sice prošpikovaný akcí, krev cákala na všechny strany, ale jaksi se nic nedělo. Nevím jak to popsat, jako jediný příměr mě napadá sex s, a bez ochrany. Obě varianty jsou dobré, ale kdo zkusil jak to chutná bez, tak ví, že je to o poznání lepší. A toto je přesně problém této knihy, ona je sice dobrá, ale existují prostě lepší. Na druhou stranu, je to autorova "prvotina" takže doufám, že  další díla budou kvalitnější.

Osobně bych knihu hodnotil 3/5. A držím si palce, abych nebyl s další knihou zklamán ;)

Knihu můžete zakoupit na serveru www.palmknihy.cz




Žádné komentáře:

Okomentovat