2. prosince 2015

Temně rudý případ z Baltimore

Vítejte v Budějovickém Baltimore, tak jak ho máme všichni rádi. 


Mistr Heteša opět exceloval a připravil si pro nás napínavou detektivku s velmi explicitním obsahem. V knize rozhodně není nouze o androidy, umělou inteligenci, velkého bratra, který ví téměř o všem, více-úrovňové hi-tech město, kriminální zápletku, brutální násilí, sex a všude přítomné drogy.

Rovnou říkám, že tato kniha není pro jedince se slabším žaludkem a osobně jsem byl překvapen, že autor šel do nejmenších detailů. Na druhou stranu, knize to jenom prospělo a já se těšil, až se těm hajzlům zatne tipec.

Kniha je rozdělená do dvou částí, „současnost“ a to co se stalo před dvaceti lety. To co se stalo v minulosti je s větší částí vyprávěno formou deníků hlavní hrdinky, současnost je vylíčena z několika pohledů různých osob. Jak jsem se dozvídal více podrobností o tom jaké to bylo v minulosti, a čím vším si hlavní hrdinka a její přátelé museli projít, tím více jsem se těšil jaké to bude "pěkně" shledání v přítomnosti. A pokud se mi do tohoto okamžiku zdálo, že je to maso, tak v momentě, kdy se protne minulost se současností, to začíná být opravdu nářez.

Pro pohled na Velký třesk bych zabíjel. 

Pokud bych měl Morphin red srovnat s nějakou další mistrovou tvorbou, tak si myslím, že jsem četl i lepší kusy (ale toto je věcí názoru). Na druhou stranu musím říct, že kniha se velmi dobře čte, dej má hlavu i patu, zápletka je řádně zapletená a celkově patří kniha mezi to lepší co Heteša napsal. Celkově bych Morphin red zařadil mezi nadprůměr české akční fantastiky. A jednoznačně doporučuji!

Knihu si můžete zakoupit na serveru plamknihy.cz 




Žádné komentáře:

Okomentovat