18. listopadu 2015

Rychlá úprava pleti

aneb high pass retuš v běžné praxi, která se také někdy nazývaná frekvenční separace.


Na serveru www.dtpko.cz jsem našel pěkný tutoriál na úpravu pleti. Tento postup mi přijde vcelku fajn, pokud to chce člověk udělat opravdu ve velmi rychlém čase a výstup má sloužit jako náhled nebo to bude někde v malém rozlišení a nemá smysl se s tím nějak zásadně piplat.

Nicméně mi to nedalo a zkusil jsem za jak dlouho by to člověk udělat trochu lépe. Rovnou podotýkám, že jsem to řešil opravdu rychle a na plno věcí jsem nebral zřetel. Tím chci říci, že by to šlo udělat ještě precizněji, ale na ukázku jak to udělat "jinak" to plně stačí.

Zde je výchozí fotografie + detail problematické části:


V první fázi jsem použil stejně jako PaGun na dtpku nástroj záplata a velmi rychle jsem odstranil menší vady na čele, nose a částečně na líci viz další obrázek.


Záměrně jsem nechal pihu u rtů, jednak se mi tam líbí a druhak si osobně myslím, že v jisté nedokonalosti je krása.

V další fázi jsem si z této částečně odretušované fotografie udělal tři kopie/tři vrstvy a všechny jsem je pomocí filtru high pass převedl do tohoto modu + jsem nastavil všem třem vrstvám prolnutí vrstvy na OVERLAY. Poloměr bodů při vytváření high pass jsem bral takový, aby vystupovala struktura pleti, ale ještě nebylo vidět ty velké pory. V našem případě jsem si první vrstvu udělal s poloměrem 0,5b, další 1b a tu poslední 1,5b. Tři vrstvy jsem si udělal pro to, abych je následně mohl maskovat a tím eliminovat případné nechtěné nedostatky, které se objevili. Tady u té slečny to byla například jizva (nebo co to je) pod spodním rtem. Když jsem všechny vrstvy zapnul, tak to vypadalo takto:



Pak jsem si udělal novou skupinu vrstev (zatím prázdnou) a všechny 3 vrstvy jsem na ní navěsil. Viz obrázek (tento obrázek je již z celé montáže, v této fázi zatím chybí poslední 3 vrstvy a 2 vrstvy uvnitř skupiny). Tím jsem docílil toho, že mi "zmizel" ta šedá plocha a opět jsem koukal na slečnu ;). Ty hi-pass filtry totiž začali působit pouze na skupinu. A vzhledem k tomu, že je zatím prázdná, tak se nic nezobrazuje.


V další fázi jsem si vyrobil prázdnou vrstvu ve skupině (Group 1) a nazval jsem jí retuš. V této vrstvě jsem si vzal klasické razítko a začal jsem kopírovat dobrou pleťovku (například z místa u nosu, z horní části lícní kosti atd.) na místa kde jí bylo potřeba (tvář, čelo atd.). U razítka jsem si nastavil, aby mi vzorkovalo tuto a všechny vrstvy co jsou pod ní + jsem si různě měnil průhhlednost, abych se lehce přiblížil barvě kterou jsem potřeboval. Výsledná vrstva vypadala následovně:
Zaretušovaná tvář bez high pass filtru
a zde detail tváře:
Jak je vidět, struktura pleti je pouze někde. Tam kde jsem volil jinou průhlednost razítka, tam struktura chybí.

Vzhledem k tomu, že nad touto vrstvou jsou tři hi-pass vrstvy tak výsledek vypadal takto. Je tam vidět struktura pleti a jemné chloupky.
Zaretušovaná tvář se zapnutou frekvenční separací, což je cool název ;)
a zde detail tváře:
Zde je vidět krásně struktura pleti všude, tam kde má být.

V dalším kroku jsem do skupiny (Group 1) vytvořil další prázdnou vrstvu, přepnul jsem jí do modu prolnutí COLOR, vzal jsem si štětec a kapátkem jsem si nabral barvu pleti a sjednotil pleťovku. Pak jsem ztlumil intenzitu a nastavil jsme této vrstvě 30% průhlednost. Prostě jenom aby to bylo jenom tak lehce ;) Jelikož slečna byla na můj vkus příliš do červena tak jsem aplikoval vrstvu HUE/SATURATION a tam stáhl červné tóny. Další vrstvou opět HUE/SATURATION jsem lehce stáhl červené žilky v očích a lehce zesílil barvu duhovek. Takže v této chvíli máme všechny vrstvy až na poslední "světlo-stín" aktivní a zapnuté.

A obrázek by měl vypadat nějak takto.


Až na to, že je obrázek velmi plochý si myslím, že můžeme být spokojený. A aby se do něj vrátila plasticita, tak tu máme poslední vrstvu "světlo-stín". V dalším kroku si řekneme jak na to. Vytvoříme novou vrstvu, pomocí horní šipky v paletce vrstvy (cmd+shift+n / ctrl+shift+n) a tam zvolíme v modu SOFT LIGHT a zaškrtneme vyplnit 50% šedou. Odklepneme ok a vizuálně máme prázdnou vrstvu. Teď si vezmeme štětec a černou barvou kreslíme stíny, bílou naopak světla. Oboje většinou začínám v krytí 10% místama snižuju i na 5%. Většinou nezvyšuji krytí nad těch 10% spíš dané místo přemaluji vícekrát. Samotná vrstva světlo-stíny vypadá takto.


A zde je finále všechny vrstvy zapnuté.


A zde ještě detail tváře:


Vidíme relativně ok pleťovku, kde jsou sice vidět póry kůže, chloupky ale nejsou tam vidět velké krátery.

Možná se vám tento postup zdá složitý a dlouhý, ale je to pouze otázka cviku a až ho budete dělat po XYté tak věřte tomu, že je to záležitost na pár minutek. Na druhou stranu pokud by se takto měla retušovat tvář na titulku časopisu, tak to chce opravdu o hodně více pečlivosti, maskování atd., ale v principu se pojede pořád to samé ;)

ENJOY












Žádné komentáře:

Okomentovat