30. ledna 2013

GREP najít a zaměnit

Tak jsem zase jednou pátral jak si ulehčit práci. A hle máme tady další užitečný grep!
Potřeboval jsem v tabulkách najít a zaměnit číslo.číslo a nahradit ho za číslo,číslo. Konkrétní případ vypdal takto: 00.00 za 00,00. Samozřejmě ty čísla byla různá, takže normální najdi a zaměň nefungovalo, také nefungovalo najdi tečku a nahraď za čárku.takže jsem musel nasadit sofistikovanější hledání a použít grep. V tabulce HLEDAT A NAHRADIT to vypadalo takto:


Čísla:
Najít: (\d+).(\d+)
Nahradit: $1,$2

Samozřejmě by takto šla hledat i písmena.

 
Text:
Najit: ([\l\u]).([\l\u])
Nahradit: $1,$2

Nebo pokud se to zkombinuje, tak číslo+písmeno+číslo znak číslo+číslo. Prostě možností je neomezeně a záleží jenom na vás co chcete hledat a najít.


Standardně IND přidává "příkazy" bez kulatých závorek, ty si tam musíte dopsat sami. A dopisují se tam proč? Protože kulaté závorky určují, že se má najít jakékoli číslo/písmeno a NEZAMĚNÍ se v tom našlém výrazu. Takže například mám 00.00 a s kulatýma závorkama se mi stane to co požaduji tzn. 00,00, kdežto když je tam nedám, tak se mi z 00.00 po nahrazení stane $1,$2.

Žádné komentáře:

Okomentovat