16. prosince 2016

Život po atomové válce


Recenze na knihu SPAD od Františka Kotlety

Letos chodil Ježíšek o chvilku dřív a díky tomu jsem si mohl přečíst novou knihu od mistra Kotlety - SPAD. A abych nechodil dlouho kolem horké kotlety, z tohoto pokrmu, jsem SPADnul na zem. Jak to bylo dobré!

Po posledních autorových knihách (Velké problémy v Malém Vietnamu a Příliš dlouhá swingers party) jsem se nové knihy trochu obával, ale již první stránky mi daly naději, že tento Kotleta bude něco trochu jiného.

Kniha je postavena na velmi jednoduché, ale o to více fungující linii. Svět po atomové válce je v troskách, a to doslova. Společnost ani její výdobytky nefungují. Ti co přežili, každý den bojují o další přežití. A mezi nimi je pár vlastenců pro které čest, kamarádství a povinnost, jsou více než pouhá slova zašle slávy. Osobně si myslím, že kniha je velmi dobře promyšlená do posledního detailu. Nenašel jsem tam jediné hluché místo, nebo nějakou nelogickou záležitost. Vše do sebe zapadá přesně jako náhradní věneček do revolveru Phython. A já jsem hltal jednu depresivní stránku za druhou. SPAD není zábavné čtení, a asi ani nemělo být, ale i přes to se autorovi podařilo propašovat pár velmi vtipných, až bych se nebal říci, kultovních hlášek. Za což jsem vděčný.

Kniha se velmi dobře čte a tvoří ucelený celek. Takže ač bych si moc přál v tomto duchu nějaké další pokračování, tak s největší pravděpodobností nebude, protože to co se mělo stát se stalo a kruh se uzavřel ;).

Osobně hodnotím 5/5

Knihu lze koupit na palmknihy.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat