29. října 2015

Na Maltézském náměstí byla spatřena krev!

Když jsem byl malý, tak mě děda bral na výlety na Petřín, Pražský hrad, Malou stranu atp. Většinou mi vyprávěl různé příběhy o čertech, vodnících, ale třeba i Rudolfu II, bitvě na Bílé hoře, Jiříkovi co přemohl draka atd. A možná právě tehdy se zrodila moje láska k Praze jako takové a k určitým místům zvláště. 

Takže jistě chápete, že pokud vyšla nová kniha, která se jmenuje "Krev na Maltézském náměstí" a napsal ji Vladimír Medek, tak bylo mou povinnosti si ji přečíst. Zvláště když jako ústřední motiv, který svazuje všechny povídky, je Praha, potažmo Malá strana.

Při čtení jsem vlastně zažíval příběhy dva. Jeden se odehrával v knize a druhý u mě ve vzpomínkách na dědu. Obojí se krásně prolojilo a já jsem se opět procházel tam kde to mám rád. 

Kniha jako taková mě až na drobné výjimky bavila. Je napsaná svižně a čtivě, nebál bych se jí doporučit širší veřejnosti. Jsou to v podstatě takové moderně, s notnou dávkou fantasie, napsané Malostranské povídky. Takže asi nikoho nepřekvapí, že se zde setkáme s židovskou tématikou, smrtí, upírem nebo tajemným zrcadlem. Všechny povídky oscilují na pomezí tajemna až hororu, nicméně ani pro trochu toho humoru nemusíte chodit daleko. Medek odvedl dobrou práci a jeho výsledný mix si zaslouží jednoznačně pochvalu.

Knihu můžete zakoupit na www.palmknihy.cz.

Žádné komentáře:

Okomentovat