18. října 2012

Nová forma zlodějny?

Sem tam se člověk chce zbavit nějakých nepotřebných věcí a je mu líto je vyhodit, takže se rozhodne, že je prodá. V dnešní době je nejjednodušší formou prodeje, prodej přes internet a jak je známo, internet nezná hranice, takže se člověk nemůže divit, že mu odepíše anglicky mluvící člověk. Zatím je všechno v pohodě, stát se to může a můžete udělat dobrý obchod. I když je popravdě trochu divné, že hned v prvním emailu se vás bude ptát na věci, které jste uvedli v inzerátu, ale... řeknete si, že je to cizinec, co žije v ČR a slušně mu odpovíte jeho mateřštinou.

V dalším emailu se dozvíte, že je ochoten za vámi prodávanou věc zaplatit mnohem více, než stála nová. Což mi přišlo trochu divné, ale vzhledem k tomu, že daná věc se prodává ve dvou verzích (normal a pro), tak jsem si říkal, že se asi špatně podíval a shání verzi pro, kdežto já prodávám normální verzi. Ale bylo mi to divné, obrázek jsem totiž k inzerátu připojil a samozřejmě nechyběly ani odkazy na nový výrobek na webu. Nicméně email dotyčného, kde mě ujišťoval jak moc velký zájem o zboží má, že ho mám ihned stáhnout z nabídky, protože on mi prakticky obratem posílá peníze na účet, mě trochu lákal, takže jsem s ním prohodil ještě další email. Kde jsem mu napsal, že mi přijde trochu divné, že mi nabízí mnohem více než kdyby si ten výrobek zakoupil nový. A jelikož se ten výrobek stále prodává, tak že nevidím důvod, abych mu posílal starý za dvojnásobnou cenu, tak jestli se nespletl a neshání tu druhou "pro" verzi, která cenově odpovídá. Nicméně jsem tušil, že to bude nějaký podvod, tak jsem z toho elegantně vycouval a napsal, že s posláním do USA budu mít víc starostí než užitku a že to prioritně zkusím prodat v ČR.

Dorazil mi další email, kde se pán/paní rozepsal a poradil mi, abych použil českou poštu, že s tím má dobré zkušenosti a že se nemám bát, že to česká pošta zvládne předat us air mail a tam je to už bez problémů. Samozřejmě neopomněl dodat, že nemám váhat a poslat mu číslo účtu. Že ta moje nabídka je tak úžasná a že je ochoten zaplatit jednak dvojnásobnou cenu nového výrobku (jím nabízenou cenu) + poštovné.

Takže jsem nelenil a poprosil přítele googla o pomoc a hle dotyčná emailova adresa: Mrs Anna Susy Hershey ladysity11@gmail.com byla hned několikrát nalezena s podobným příběhem. Jenom doručovací adresa a jména byly jiný. Vcelku mě zajímalo, jak by se to vyvíjelo dál a zvažoval jsem co by se dělo dál, kdybych poslal číslo účtu (samozřejmě vymyšlené). Nicméně jsem si přeložil pár odkazů co mi vyhodil google a scénář byl prakticky vždy stejný.

Následoval by email od banky, že dotyčný poslal nebo nemohl poslat peníze a že je nutné "prošťouchnout" spojení tím, že mu pošlu 100/150EU. Že se nemám obávat, že mi peníze budou vraceny + samozřejmě dostanu ty za výrobek. V případě že dotyčný odmítl poslat peníze, tak následuje dlouhý email, kde je plno důvodů, proč to tak s tou bankou musí být, že ho strašně mrzí, že si nevěříme, že si myslel, že jsme obchodní partneři atd. Prostě klasický positivně negativní nátlak.

Zajímavé na tom bylo to, že všechna korespondence dávala smysl, odpovídal regulérně na kladené otázky. Z toho usuzuju, že na druhé straně sedí parta zmrdů, která to celej den zkouší a doufá, že se nějakej blbec najde. Bohužel se 100% najde :((. Ještě musím podotknout, že mě zarazilo, že člověk vydávající se z USA, reagoval na moje emaily velmi rychle a to jak ráno, odpoledne tak i večer a do pár minut jsem měl odpověď.

Takže prosím všechny lidi, aby trochu používaly hlavu a internet (vyhledávače) a když je něco až moc krásné, aby zpomalili a zkusili si ověřit jak se věci mají.




S pokřikem na rtech ZMRDŮM ZMAR! se loučím.

Žádné komentáře:

Okomentovat